10 پیشنهاد برای مشارکت در کاهش تغییرات اقلیمی

تولید سبز- همه ما می توانیم به محدود کردن تغییرات آب و هوایی در جهان کمک کنیم. از شیوه سفر گرفته تا برقی که استفاده می کنیم و غذایی که می خوریم، می توانیم تفاوت ایجاد کنیم. با این ده اقدام برای کمک به مقابله با بحران آب و هوا شروع کنید.

1-  از برق بکش ( صرفه جویی انرژی در خانه)

بخش عمده ای از برق و گرمای مصرفی جوامع امروزی از زغال سنگ، نفت و گاز تامین می شود. با کم کردن گرمایش و سرمایش، استفاده از لامپ های LED و لوازم برقی کم مصرف، شستن لباس های خود با آب سرد، یا آویزان کردن وسایل برای خشک کردن به جای استفاده از خشک کن، انرژی کمتری مصرف کن.

 

  1. کمتر رانندگی کن ( پیاده روی ، دوچرخه سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی)

جاده های جهان مملو از وسایل نقلیه ای است که بیشتر آنها گازوئیل توهم کمک می کند. برای مسافت های طولانی تر، از قطار یا اتوبوس استفاده کن. و هر زمان که ممکن است،  روش استفاده مشترک از خودروی شخصیرا با همکاران،همسایه ها و یا اقوام به کار بگیر.

 

  1. غذاهای گیاهی بخور (باغذای خود سبزیجات بیشتری میل کنید)

خوردن سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه‌ها در مقابل استفاده کمتر از گوشت و لبنیات می‌تواند تأثیرات زیست‌محیطی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تولید غذاهای گیاهی به طور کلی منجر به انتشار کمتر گازهای گلخانه ای می شود و به انرژی، زمین و آب کمتری نیاز دارد.

 

  1. کمتر پرواز کن ( به وسیله سفر خود بیشتر فکر کنید)

هواپیماها مقادیر زیادی سوخت فسیلی می سوزانند و گازهای گلخانه ای قابل توجهی تولید می کنند. سفر کمتر با هواپیما ها باعث کاهش قابل توجه اثرات زیست محیطی می شود. وقتی می توان، به صورت مجازی با اشخاص ملاقات کن و یا سوار قطار بشوی چرا از هواپیما و یا خودروی شخصی استفاده می کن؟ به طور کلی از  سفرهای طولانی  تا حد ممکن دوری کن.

 

  1. ضایعات مواد غذایی را قطع کن( غذای کمتری را دور بریزید)

وقتی مقئداری از غذا را دور می ریزیم، منابع و انرژی را که برای رشد، تولید، بسته بندی و حمل و نقل آن استفاده شده است، هدر می دهید. همچنین هنگامی که غذا در محل دفن زباله می پوسد، متان تولید می کند که یک گاز گلخانه ای قدرتمند است. بنابراین از آنچه می خری استفاده کن و باقیمانده آن را تبدیل به کود گیاهی کن.

 

  1. بازیافت کن( کاهش، استفاده مجدد، تعمیر و بازاستفاده)

وسایل الکترونیکی، لباس‌ها و سایر اقلامی که می‌خریم باعث انتشار کربن در هر نقطه از تولید می‌شوند، از استخراج مواد خام گرفته تا تولید و حمل کالا به بازار. برای محافظت از آب و هوا، چیزهای کمتری بخر،  آنچه را که می توانی تعمیر و  یا بازیافت کن.

 

  1. از انرژی های پاک استفاده کن( منبع انرژی خانه خود را به انرژی های تجدید پذیر تغییر بده)

از شرکت برق بپرس که آیا انرژی خانه شما از نفت، زغال سنگ یا گاز تامین می شود. در صورت امکان، ببین که آیا می توانند از منبع انرزی تجدیدپذیر استفاده کنند. تو می توانی برای تامین انرژی منزل خود از پنل های خورشیدی و یا ژنراتور های بادی که در پشت بام نصب می شوند،استفاده کنی.

 

  1. خودروی الکتریکی سوار شو( خودروی خود را به یک وسیله نقلیه الکتریکی تبدیل کن)

اگر قصد خرید یک خودرو را داری، به فکر استفاده از برق برای تولید نیروی حرذکتی آن هم باش. به زودی مدل‌های بیشتر و ارزان‌تری از خودروهای برقی به بازار عرضه می‌شود. حتی اگر هنوز هم با برق تولید شده از سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، خودروهای برقی به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند و باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری نسبت به خودروهایی که با سوخت های فسیلی همچون بنزین و گازوئیل کار می کنند، می‌شوند.

 

  1. با محیط سازگار شو ( محصولات سازگار با محیط زیست را انتخاب کن)

هر چیزی که ما برای آن پول خرج می کنیم، روی کره زمین تاثیر می گذارد. شما این قدرت را دارید که کالاها و خدماتی را که پشتیبانی می کنید انتخاب کنید. برای کاهش اثرات زیست محیطی خود، غذاهای محلی و فصلی بخر و محصولاتی را از شرکت هایی انتخاب کن که مسئولانه از منابع استفاده می کنند و متعهد به کاهش انتشار گازها و ضایعات خود هستند.

 

  1. صحبت کن ( با دیگران ا برای مصرف بهتر صحبت کن)

صحبت کن و دیگران را تشویق کن تا در اقدام بهبود و کاهش مصرف مشارکت کنند. این یکی از سریع ترین و موثرترین راه ها برای ایجاد تفاوت است. با همسایگان، همکاران، دوستان و خانواده خود صحبت کن. به صاحبان مشاغل اطلاع بده که از تغییرات تولید برای بهبود محیط زیست حمایت می کنی.

منبع:  https://www.un.org/en/actnow/ten-actions

ترجمه و تنظیم: تولید سبز

​پیشنهاد سردبیر