تویوتا و لکسوس خودروهای احتراق داخلی را بازنشسته می کنند

تولید سبز-تغییرات اقلیمی و توجه روزافزون به محیط زیست باعث شده است تا شرکت های بزرگ صنعتی خود را برای شرایط جدید که همانا رسیدن به هدف کربن صفر تا سال 2030 است آماده کنند. در این میان شرکت ه ای خودروسازی رقابت سختی را برای حضور در بازار خودروهای برقی آغاز کرده اند. آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا در روزهای اخیر از 15 کانسپت جدید برقی ( تولید نمفهومی) دو برند تویوتا و لکسوس پرده برداری کرد. این دو شرکت قصد دارند تا 30 محصول برقی را تا سال 2030 عرضه کنند.
تویوتا و برند لوکس لکسوس در تازه ترین نمایشگاه خود نیمی از خودروهای الکتریکی را که قصد دارند تا سال 2030 به بازار عرضه کنند، از جمله خودروهای شاسی بلند، خودروهای اسپرت، سالن‌ها و خودروهای تجاری به نمایش گذاشتند.
بازار تویوتا و لکسوس با نمایش 15 خوروی الکتریکی مفهومی بازار خوردو را سورپرایز کردند.
یکی از خودروهای نمایش داده شده  یک شاسی بلند الکتریکی BZ4X آماده تولید است و همچنین خانواده ای از خودروهای مفهومی کاملاً الکتریکی دیگر با نام BZ (که هدف همگی قیمت مقرون به صرفه بودن هستند) وجود دارد. آنها شامل یک ماشین کوچک شبیه به Aygo X جدید به علاوه یک SUV خانوادگی و یک SUV بزرگ هستند.
خودروهای دیگر در خط تولید تویوتا عبارتند از یک خوروی SUV کوچک، یک خودروی اسپرت، یک خودروی SUV خانواده دوم، یک خودروی آفرود، یک پیک آپ، یک MPV به سبک ون و یک MPV کوچک.
طراحی برخی از خودروها از ابتدا آغاز شده است، اما برخی دیگر از نظر سبک شبیه به مدل‌های موجود (مانند آیگو ایکس و پیک آپ هایلوکس) هستند و احتمالاً بر اساس همان پایه‌های آن خودروها ساخته می‌شوند.
لکسوس همچنین برای اولین بار پیش نمایش خودروی RZ SUV آینده خود را ارائه کرد که بر اساس طراحی BZ4X تولید شده است. این خودرو باید 280 مایل را با یک شارژ طی کند مسافتی که خودروی بنزینی طی می کند. اینگونه  مزیت قابل توجه بیشتری از لکسوس UX300e دارد که برد رسمی 196 مایل دارد و تنها خودروی تمام الکتریکی لکسوس است که در حال حاضر ارائه می کند.
دیگر خودروهای رونمایی شده در خط تولید لکسوس شامل یک خودروی اسپرت برقی، و یک خودروی SUV لوکس است.
استایل اسپرت خودروی اسپرت نشان می‌دهد که دینامیک رانندگی یک اولویت کلیدی برای لکسوس با خودروهای تمام برقی آن‌ها خواهد بود. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که این شاسی‌بلند طراحی لکسوس RX را دنبال می‌کند و رویکرد راحتی محور از جمله اهداف آن خواهد بود.
لکسوس و تویوتا قصد دارند خودروهای خود را تا سال 2035 باکربن صفر روانه بازار کنند ، بنابراین می‌توان انتظار داشت که در دهه آینده شاهد عرضه محصولات معرفی شده باشیم.
نکته این که تویوتا راهبرد خود را برای فروش 3.5 میلیون خودرو برقی تا سال 2030 اعلام کرده که نسبت به هدف قبلی خود 1.5 میلیون افزایش داشته است. رقم بالاتر شامل خودروهای الکتریکی با باتری (BEVs) و خودروهای الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی (FCEVs) است. تویوتا برای تحقق اهداف خود بودجه برای توسعه باتری خودروهای برقی را تا 13.3 میلیارد پوند افزایش خواهد داد.

منبع:https://newatlas.com/automotive/toyota-15-concepts-preview-battery-electric-vehicle-lexus-ev/

ترجمه: تولید سبز

​پیشنهاد سردبیر