چگونه یک صنعت غذایی سبز می شود؟"

تولید سبز- هر چقدر که جهان نشانه های بیشتری از تغییرات آب و هوایی نشان می دهد، تصمیمات خرید غذا  بیشتر به سمت توجه به مسئولیت پذیری سازنده بستگی پیدا می کند، از این رو بسیاری از شرکت های تولید و فرآوری مواد غذایی به سوی تولید سبز حرکت کرده اند. سبز شدن این شرکت ها می تواند شامل هر چیزی از ارائه غذاهای ارگانیک، اجرای فناوری های انرژی تجدیدپذیر در تاسیسات و حتی ملاحظات ناوگان حمل و نقل باشد. در اینجا چند راه را که از طریق آنها ممکن است عملیات تولیدی کارخانجات بتواند ردپای کربن خود را کاهش داده و به محافظت از محیط زیست کمک کند و در این فرآیند رضایت مصرف کنندگان را جلب کند معرفی می شود.

"سبز شدن" به چه معناست؟

هسته اصلی جنبش سبز پایداری است که شامل ایجاد یا اجرای فرآیندهای تولیدی است که تا حد امکان منابع طبیعی کمتری را از بین می برد. اساساً سبز شدن به معنای کاهش تأثیر عملیات فرآوری مواد غذایی بر محیط زیست است.

در اصل، تولیدکنندگان مواد غذایی باید راه هایی را در نظر بگیرند که از طریق آنها عملیات آنها می تواند نیازهای مصرف کنندگان فعلی را بدون تأثیرگذاری بر توانایی نسل های آینده برای برآوردن نیازهای خود برآورده کند.

ردپای کربن خود را کاهش دهید

انتشار گازهای گلخانه ای (CFC) یکی از دلایل اصلی تغییرات آب و هوایی است، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها متعهد شده اند در دهه آینده "کربن خنثی" را حفظ کنند.

خنثی بودن کربن را می توان با حذف کامل انتشار دی اکسید کربن یا با خرید جبران کربن، که کاهش انتشار دی اکسید کربن برای جبران انتشار در جاهای دیگر است، به دست آورد. اساساً، انتشار خالص دی اکسید کربن یک کارخانه فرآوری مواد غذایی باید برابر با صفر باشد.

گزینه های ارگانیک را ارائه دهید

همانطور که مصرف کنندگان در انتخاب های غذایی خود دقت بیشتری می کنند، تقاضا برای غذاهای ارگانیک به سرعت در حال رشد است. متعهد شدن به ارائه گزینه های ارگانیک برای مصرف کنندگان خود، تعهد به شیوه های سازگار با محیط زیست و حیوانات است و در بسیاری از موارد، سایر ابتکارات اخلاقی مانند قراردادهای تجارت منصفانه با تولیدکنندگان خارجی را نادیده می گیرد.

غذاهای ارگانیک با استفاده از آفت کش ها و کودهای غیر سمی رشد می کنند که به طور قابل توجهی برای محیط زیست بهتر هستند و خطر رواناب های آلوده را به رودخانه ها و دریاچه های محلی کاهش می دهند.

کاهش مواد سمی در تولید و بسته بندی

با حذف کامل مواد شیمیایی سمی مانند مواد پاک کننده و پلاستیک های خشن و فتالات در مواد بسته بندی، فرآیند تولید خود را سبز کنید. حتی لوله‌های لاستیکی نیز می‌توانند مواد شیمیایی سمی را منتشر کنند، بنابراین برای خلاص شدن از شر سموم، جزئیات دقیق تأسیسات را در نظر بگیرید.

با این حال، اراده خوب و آرامش ذهنی که به مشتریان خود ارائه خواهید کرد، ارزش دشواری های اولیه را دارد.

مواد بسته بندی را به طور کلی کاهش دهید

هنگامی که از مواد شیمیایی سمی در بسته بندی خود مراقبت کردید، به دنبال راه های نوآورانه برای کاهش بسته بندی باشید. آیا چیزها را بیش از حد در پلاستیک می‌پیچید؟ آیا می توان بطری ها یا ظروف شما را طوری طراحی کرد که پلاستیک کمتری داشته باشد؟

حتی ممکن است بتوانید پلاستیک ها را با مواد بسته بندی گیاهی و زیست تخریب پذیر جایگزین کنید. شما حتی می توانید به مواد بازیافتی به عنوان یک گزینه نگاه کنید، و حتی ممکن است بتوانید با خودکار کردن فرآیند بسته بندی به منظور کاهش شدید ضایعات، مقدار زیادی در هزینه خود صرفه جویی کنید.

افزایش بهره وری انرژی

مزایای کارآمدتر کردن کارخانه فرآوری مواد غذایی شما دو جنبه دارد: شما روش‌های سازگار با محیط زیست را در نظر می‌گیرید و در درازمدت در هزینه صرفه‌جویی خواهید کرد. این فرآیند می تواند به آسانی یا پیچیده بودن شما باشد.

این می‌تواند با نصب چراغ‌های فعال‌کننده حرکتی در دستشویی‌ها و اتاق‌های انباری که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد شروع شود، و می‌تواند به استفاده از آرایه‌های خورشیدی و گرمایش زمین‌گرمایی (مطمئناً گزینه‌های گران‌تر) گسترش یابد.

و بیشتر!

راه‌های زیادی برای سبز شدن در تاسیسات تولید مواد غذایی شما وجود دارد، و بسیاری از آنها ممکن است به مکان، بخش، اندازه و هر یک از عوامل کاهش‌دهنده بی‌شمار دیگر اختصاص داشته باشند. اولین قدم این است که به سادگی به دنبال فرصت هایی برای دوستدار محیط زیست شدن باشید. کارهای ساده ای را که فردا می توانید انجام دهید پیدا کنید و از آنجا شروع کنید. با رفتن آسان تر می شود.

​پیشنهاد سردبیر