الزام به تامین مالی پایدار

از افزایش سطح آلودگی محیط زیست گرفته تا بلایای طبیعی تکرار شونده، خطرات ناآرامی های زیست محیطی در حال افزایش است، و این پتانسیل را دارد که مانع از بازیابی شکننده در یک جهان ناآرام شود؛ در این کارزار شرکت های بیمه می توانند نقش موثری در پایداری جوامع بازی کنند، اما چگونه؟

نقش بیمه ها در تامین مالی پایدار

شرکت‌های بیمه می‌توانند پایداری را از طریق تصمیم‌های پذیره‌نویسی، انتخاب‌های سرمایه‌گذاری خود و از طریق تعامل با مشتریان در مورد شاخص های اقتصاد پایدار، مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) ارتقا دهند.

در واقع، شاخص های کلان زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی یا به اختصار ESG در ارزیابی ریسک‌های دارایی‌ها و بدهی‌های بیمه‌گران - به ارزش آتی پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه و اندازه خسارت‌های بیمه‌ای که بیمه‌گران هر ساله مشمول آن هستند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده اند.

نحوه انتخاب بیمه گذاران برای اداره کسب و کار خود در مواجهه با این خطرات بر موقعیت رقابتی، دعواهای حقوقی مرتبط با آب و هوا و برند آنها در بازار تأثیر خواهد گذاشت. همچنین بر فرهنگ شرکت تأثیر گذار خواهد بود و ممکن است بر مشارکت کارکنان و در نهایت بر توانایی جذب و حفظ استعدادها در شرکت نیز تأثیر بگذارد.

مقررات ESG به سرعت در حال ظهور است، به این معنی که درک، اندازه گیری و اولویت بندی راهبرد ESG ضروری است، بنابراین، بیمه‌گران باید به طور کلی درباره کسب‌وکار خود تجدید نظر کنند و در کل زنجیره ارزش خود برای مقابله با ریسک‌های مرتبط با این شاخص ها، به گونه‌ای که به رشد کسب و کار، ارتقای برند و محافظت از کره زمین کمک کند، نگاه کنند.

چهار حوزه کلیدی وجود دارد که صنعت بیمه می تواند در آن تفاوت واقعی ایجاد کند.

  1. ایجاد  یک ارتباط واضح و قانع کننده با ESG در هدف

چشم انداز بیمه جهانی EY 2021 نشان می دهد که پس از همه گیری کووید 19، ما شاهد تاکید مجدد بر اهدف بیمه هستیم. بیمه‌گران به طور فزاینده‌ای بر برداشتن گام‌های خاص جهت هدایت برنامه‌های هدفمند که ESG را ارتقا می‌دهد، اعتماد مشتری را ایجاد می‌کند و رشد را ارتقا می‌دهند، تمرکز کرده اند.

روشن کردن هدف کسب و کار در رابطه با ESG بسیار مهم است. ایجاد ارتباط واضح با این شاخص در هدف شرکت بیمه توضیح می‌دهد که چرا اولویت‌بندی در این حوزه باید انجام شود و از طرفی خطراتی را که در صورت عدم توجه بدان متوجه شرکت می شود برجسته می کند.

2- جاه طلبی در پیگیری و شفافیت در گزارش دهی

معیار شفافی و قابل اندازه گیری بودن امکان مقایسه در سطوح شرکت، بخش و کشور را فراهم می کند و به شرکت کمک می کند نمونه هایی از بهترین شیوه ها و زمینه های بهبود را شناسایی نماید.

شاخص مالی پایدار EY که به تازگی راه اندازی شده است، با ردیابی پیشرفت مؤسسات در طول زمان در برابر مجموعه وسیعی از پارامترهای پایداری، هدف آن تسریع بهبود پایداری در سراسر خدمات مالی است.

آخرین نسخه این شاخص به بخش بیمه اروپا نگاه می کند و تأیید می کند که شرکت های بیمه اروپایی در حال حاضر عملکرد بهتری از همتایان جهانی و همتایان بانکی خود در افشای پایداری خود دارند.

  1. استفاده از الگوی ESG در مدل کسب و کار

ریسک آب و هوا باید به اولویت اتاق هیئت مدیره تبدیل شود و به عنوان تقویت کننده برند در مبارزه برای کسب و کار جدید و جذب و حفظ استعدادها دیده شود. دیدگاه جدیدی در بین رهبران بیمه نسبت به ESG وجود دارد که در آن پایداری به عنوان یک مشکل دیگر رفع نمی شود و به جای آن به عنوان بخش مهمی از استراتژی های رشد آنها دیده می شود.

ESG در حال تغییر مدل های کسب و کار بیمه گذاران است. نگرانی در مورد شکاف حفاظتی تا حدی با افزایش اسرا کاهش می یابد. اما انتظار این است که مدل‌های کسب‌وکار تغییر کنند و کسب‌وکارها مانند حال حاضر از کار خود دست بکشند – برای بهتر شدن.

داده‌های روند بازار نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های بیمه پیشرو در حال حذف تدریجی طرف‌های با انتشار بالا و واگذاری بخش‌هایی مانند زغال‌سنگ هستند، در حالی که ESG را در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری خود ادغام می‌کنند.

بیمه‌گران پیشرو در حال ارزیابی مجدد سرمایه‌گذاری‌های خود هستند - اشتهای ریسک را بر اساس صفر خالص توسعه می‌دهند و مسیرهای کاهش کربن را اجرا می‌کنند. با این حال، مهمتر از آن، آنها همچنین از طرف مقابل در انتقال به صفر خالص از طریق بازخورد در فرآیند بررسی دقیق حمایت می کنند.

در عین حال، بیمه‌گران فعالانه به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی هستند که نتایج مثبت ESG را ایجاد می‌کنند که با اهداف پایداری سازمان ملل متحد هماهنگی دارد

منبع:https://www.ey.com

نویسندگان: پیتر منچستر و گیل لفتز

ترجمه: اخبار مالی شماره 33

​پیشنهاد سردبیر