راهکار تبدیل شرکت ها به کسب و کار سبز

حتی اگر شما صاحب یک شرکت فناوری سبز نیستید راه‌های زیادی وجود دارد که شرکت شما می‌تواند به یک تجارت سازگار با محیط زیست تبدیل شود.

-ردپای کربن خود را ردیابی کنید

بزرگترین مشکلی که سیاره ما در حال حاضر با آن مواجه است گرم شدن کره زمین به دلیل انتشار بالای گازهای گلخانه ای (بیشتر دی اکسید کربن) در جو است. بخش خصوصی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دی اکسید کربن است، به این معنی که بهترین کاری که شرکت شما می تواند برای سازگاری با محیط زیست (و سریع) انجام دهد این است که ردپای کربن را ردیابی کند. تنها زمانی که تصویر واضحی از تاثیر خود به دست آوردید، می توانید برای کاهش آن برنامه ریزی کنید.

  • انجام ارزیابی چرخه عمر محصولات (LCA)

مهم نیست که چه نوع محصولات یا خدماتی ارائه می کنید، می توانید ارزیابی چرخه عم را برای هر یک از محصولات خود انجام دهید.

  • رد پای کربن خود را کاهش دهید

پس از اینکه ردپای کربن را در شرکت خود مورد شناسایی و ارزیابی قرار دادید، اکنون می توانید شروع به کاهش ردپای کربن تولیدی خود کنید. می توانید با کاهش سفرهای کاری، روی آوردن به ارائه دهندگان انرژی پاک، نصب لامپ های LED برای بهبود بهره وری انرژی و تعامل با تامین کنندگان سازگار با محیط زیست شروع کنید.

  • انتشار گازهای گلخانه ای خود را جبران کنید

ابتدا کربن خنثی یا صفر خالص را کاهش دهید و سپس تا جایی که می توانید تولید کربن خود را کاهش دهید و سپس برای جبران تأثیر انتشارات ضروری خود، تخفیف یا اعتبار حذف را خریداری کنید.( مختص کشورهای دارای بازار کربن)

  • چیزی را هدر ندهید

ضایعات شرکت خود را ارزیابی کنید و متعهد شوید که اصول کسب و کار زباله صفر را رعایت کنید. تا جایی که ممکن است بازیافت کنید، محصولات و رویه های جدید را با دقت در نظر بگیرید و اقلام استفاده شده و بازیافتی را تا جایی که می توانید خریداری کنید.

  • گزارش شاخص زیست محیطی اجتماعی و  مسئولیت شرکتی ، ESG

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان هنوز از نظر قانونی ملزم به انتشار گزارش‌های ESG نیستند، اما انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تأثیرات زیست‌محیطی خود را اندازه‌گیری کرده و کاهش دهید، اهدافی را تعیین کنید، پاسخگو بمانید و تعهدات زیست‌محیطی خود را هم در داخل و هم از خارج اطلاع رسانی کنید. مشخص شده است، شرکت‌هایی که امتیازات ESG بهتری دارند، بازگشت سرمایه بالاتر، ریسک کمتر و انعطاف‌پذیری بهتر در بحران‌ها داشته اند.

  • تامین مالی پروژه های زیست محیطی

کمک مالی به ابتکارات زیست محیطی را در نظر بگیرید، چه به صورت محلی و چه در مناطق دورتر. بسیاری از پروژه‌ها به کمک نیاز دارند و یا نیاز به تامین مالی مستمر دارند. اگرچه ما اغلب در مورد اثرات زیست محیطی از نظر کاهش صحبت می کنیم، کمک مالی به پروژه های ارزشمند یک راه عالی برای فراتر از به حداقل رساندن تأثیر منفی خود و ایجاد تأثیرات زیست محیطی مثبت است. و اگر پول نقد ندارید، به کارمندان مرخصی با حقوق بدهید تا برای یک فعالیت مرتبط با محیط زیست داوطلب شوند.

  •  چگونه شرکت شما می تواند از فناوری سبز بهره مند شود؟

حتی اگر برای ساخت و استفاده از فناوری سبز برنامه ای ندارید، شرکت شما همچنان می تواند از پیشرفت هایی که در این زمینه ایجاد می شود بهره مند شود.

  • به تلاش جهانی برای پایداری بپیوندید

ارائه دهندگان فناوری سبز می توانند به شما کمک کنند ردپای کربن کسب و کار خود را کاهش دهید، ضایعات را به حداقل برسانید، از منابع تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنید و محصولات و خدماتی را ارائه دهید که برای دنیای ما بهتر است. در تلاش برای آینده ای سبزتر، جا برای همه وجود دارد.

  • پس انداز کنید

جایگزین های سبز به دلیل گران بودن شهرت پیدا کردند، اما در عمل و در بیشتر موارد اینگونه نیست . بهبود کارایی در یک زمینه (مثلاً برق) منجر به افزایش بهره وری در سایر زمینه ها می شود (پس انداز مالی). علاوه بر اعتبارات مالیاتی که اغلب برای سرمایه‌گذاری‌های فناوری سبز اعمال می شود، شرکت‌ها متوجه می‌شوند که سرمایه‌گذاری‌هایی مانند انرژی خورشیدی می‌تواند مصرف انرژی (و در نتیجه هزینه‌های انرژی) را در درازمدت به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یافتن تامین‌کنندگان آگاه از محیط زیست نیز می‌تواند منجر به صرفه‌جویی شود. ایجاد تغییرات عملیاتی با هدف سبز شدن می تواند هزینه ها را کاهش و سود را افزایش دهد و بدین ترتیب به شما کمک کند وارد بازارهای جدید شوید و بهره وری را افزایش دهید.

  • بهبود بهره وری

وقتی شرکت شما متعهد به سبز شدن است، دو اتفاق می افتد. نخست، تجزیه و تحلیل عملیات شما فرصت‌های کارآمدی را نشان می‌دهد که شاید در غیر این صورت پیدا نمی‌کردید، و ثانیاً، کارکنان در محل کار خوشحال‌تر و راضی‌تر می‌شوند. و هر دوی اینها منجر به بهره وری بهتر می شود.

  • تقویت روحیه

هنگامی که به عملیات سبزتر متعهد می شوید، متعجب خواهید شد که چه تعداد از کارکنان فعلی شما (و استخدام های احتمالی) همگام شما خواهند شد. مطالعات نشان می‌دهد که شرکت‌های مبتنی بر ارزش، کار بسیار بهتری در حفظ کارکنان انجام می‌دهند و 83 درصد از کارمندان معتقدند که شرکت‌های آن‌ها به اندازه کافی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی کاری انجام نمی‌دهند.

  • برند بهتری بسازید

اتخاذ یک موضع زیست محیطی یکی از راه های بهبود تصویر برند شما در چشم مشتریان، تامین کنندگان و سرمایه گذاران است. 70 درصد خریداران بر این باورند که برندها باید پایدار و از نظر زیست‌محیطی مسئولیت‌پذیر باشند، که فرصتی فوق‌العاده برای برندهایی که مایل به تغییر هستند ایجاد می‌کند.

  • تصویر واضحی از خود ترسیم کنید

لازم نیست همه مشاغل سبز مبتنی بر فناوری باشند. با مدل کسب و کار مناسب، می توانید اکثر محصولات و خدمات را سازگار با محیط زیست کنید. این کار با شناخت تصویر واضحی از تأثیر خود شروع می شود،

منبع : تولید سبز

​پیشنهاد سردبیر