مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی نفت

تولید سبز به نقل از شانا- محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن اعلام ضرورت شتاب‌بخشی در اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن تأکید کرد: نفت علاوه بر اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، به تمام تعهدات خود در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی مناطق نفت‌خیز عمل می‌کند.

خجسته‌مهر روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه 1401 در نشست بررسی مشکلات شهر مسجدسلیمان با تأکید بر شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های EPD و EPC، در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن، اظهار کرد: ارزش سرمایه‌گذاری که برای توسعه پنج مخزن کبود، بالارود، لالی آسماری، لالی بنگستان و زیلایی که در حوزه فعالیت شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان است، حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن انجام شده است.

وی افزود: در نشست‌هایی که با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، موانع و مشکلات پیش‌روی پیمانکاران در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین کالا و پرداختی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. امیدواریم با مرتفع شدن موانع شاهد شتاب در اجرای پروژه‌های EPD و EPC باشیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران تخصیص ۷۰۰ میلیون یورو اعتبار را برای بازسازی و نوسازی تأسیسات پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبار به مناطق نفت‌خیر جنوب تعلق می‌گیرد که با برنامه‌ریزی مدیرعامل این شرکت به طور قطع اجرای پروژه‌های مرتبط با میدان مسجد سلیمان و نوسازی تأسیسات قدیمی شتاب می‌گیرد.

خجسته‌مهر توضیح داد: بازسازی و نوسازی صرفا به معنای تغییر تأسیسات نیست بلکه به منظور کاهش آلایندگی‌هایی است که به دلیل قدیمی‌بودن این تأسیسات وجود دارد از این رو در کنار بازسازی و نوسازی  رسیدگی به مباحث زیست محیطی نیز مطرح است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تخصیص منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان مسجدسلیمان وجود ندارد، اظهار کرد: مصوبه هیئت مدیره اخذ شده و مطالعات نیز از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران افزود: برای تکمیل بیمارستان مسجدسلیمان هر منبعی لازم باشد تخصیص می‌دهیم کما اینکه بخشی نیز تخصیص داده شده است. در ضمن با توجه به پیشرفت کار و مطالعات انجام شده به نظر می‌رسد بتوانیم از مهرماه امسال فعالیت‌های اجرایی را آغاز کنیم.

خجسته‌مهر با بیان اینکه شرکت ملی ایران به تمامی تعهدات خود از جمله تعهدات مربوط به سفر رئیس جمهوری، تعهدات حوزه مسکن و مسئولیت‌های اجتماعی عمل می‌کند، اظهار کرد: شرکت نفت مکلف به تأمین منابع مالی این تعهدات است، ضمن اینکه درخواست می‌شود که پروژه‌ها و ریزپروژه‌های مرتبط به این تعهدات شتاب بگیرند.

وی با تأکید بر این موضوع که سهم اشتغال بومی نباید نادیده گرفته شود، اظهار کرد: در زمان اجرای پروژه‌ها حداکثر اشتغال در هر استانی باید متعلق به بومی‌های منطقه باشد مگر در مواردی که مشاغل تخصصی است تنها در این صورت به کارگیری نیروهای غیربومی قابل درک و بلا اشکال است.

معاون وزیر نفت افزود: نه تنها در اشتغال باید از نیروهای بومی منطقه استفاده کرد بلکه هر جا نیاز به خدمت، تجارت، فعالیت‌های عمرانی و ... هم بود باید استفاده از این نیروهای انسانی در اولویت باشد؛ حتی لازم است که این موارد در قراردادهایی که با پیمانکاران منعقد می‌شود لحاظ شود و عدول از آن با اعمال جریمه برای پیمانکاران همراه باشد.

​پیشنهاد سردبیر