تغییر در بازارهای مالی و رشد اقتصاد سبز

تولید سبز- برای رویارویی با بزرگترین چالش‌های زیست‌محیطی، چه در قالب انتقال عادلانه به صفر خالص، چه مقابله با از دست دادن تنوع زیستی، باید اطمینان حاصل شود که در سطح جهانی، اکوسیستم مالی از اکوسیستم طبیعی  و تولید سبز پشتیبانی می‌کند.

چنین تحولی مستلزم تنظیم مجدد سرمایه در مقیاس عظیم، حمایت از دانشمندان و کارآفرینان، سیاست گذاری جسورانه و هماهنگ است و برای همگرایی این سرمایه ها به روش های جدید و نوآورانه و اراده قوی نیازمندیم: کسب و کارها از هم اکنون در حال سازگاری با این نیاز هستند. رویکردها در حال تحول نداوم قرار دارند و نهاد های مالی در حال بسیج منابع خود می باشند. با این حال، به نظر می رسد که به شتاب بیشتری نیاز داریم - نیازهای بیشتری برای تغییر و با سرعت بیشتر. لازم است در تعیین و ارائه اهداف پایداری بیشتر و سریعتر پیش برویم. باید اقتصاد جهانی به یک اقتصاد سبز جهانی تبدیل شود.

در لندن، هیچ مثالی بهتر از این که اقتصاد واقعی در پشت این آرمان بسیج می‌شود، به‌عنوان نمونه‌ای از شرکت‌ها و صندوق‌هایی که نشان اقتصاد سبز را کسب کرده‌اند، وجود ندارد.

در این اکوسیستم مالی سبز، گروه بورس لندنLSEG  نقشی محوری در سه حوزه کلیدی ایفا می کند: این نهاد در حال تسهیل جریان سرمایه به سمت اقتصاد سبز و انتقال کم کربن است. ما در حال ایجاد و تقویت گفتگو بین شرکت ها، سرمایه گذاران و سیاست گذاران هستیم و همزمان از استانداردهای بالاتر و یکنواخت تری برای افشای اطلاعات و داده ها حمایت می کنیم تا سرمایه را در جهت درست جریان دهد.

گروه بورس لندن  گسترده ترین طیف بازارها، محصولات و خدمات پایداری را در مقایسه با هر بورس دیگری درجهان ارائه می دهد. علامت اقتصاد سبز ما شرکت‌های فهرست‌شده در لندن را که بیش از نیمی از درآمدهای خود را از محصولات و خدمات محیط زیست سبز به دست می‌آورند، به رسمیت می‌شناسد. بازار اوراق قرضه پایدار ما به هدایت مالی بدهی به اقتصاد سبز کمک می کند، از جمله انتقال کربن کم و همچنین پروژه هایی که در جهت اهداف اجتماعی گسترده تر کار می کنند. طرح‌های ما برای تعیین بازار داوطلبانه کربن از فهرست‌بندی وجوه کربنی پشتیبانی می‌کند که به هدایت مالی مورد نیاز ما به پروژه‌های مورد نیاز برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

اما جهت سفر ما عمیق‌تر و گسترده‌تر است: ما به سمتی در حال حرکت هستیم که حکمرانی اجتماعی زیست‌محیطی (ESG) «کسب و کار یک پدیدهخ معمول روزمره باشد. آینده‌ای که در آن ESG و انتقال صفر خالص در ارزیابی هر دارایی دیده شده است.

بورس لندن از افشای بهتر ESG حمایت می کند تا آنها داده های بیشتری را از شرکت های بیشتری دریافت کنند. در اکتبر 2021، بورس اوراق بهادار لندن اولین نهاد مالی بود که دستورالعمل‌های گزارش‌دهی آب و هوا را بر اساس راهنمای مدل بورس‌های سهام پایدار سازمان ملل در مورد افشای آب و هوا منتشر کرد که با توصیه‌های گروه ویژه افشای مالی مرتبط با آب و هوا (TCFD) همسو است. این راهنما یک الگوی بسیار کاربردی برای حمایت از شرکت‌ها برای ارزیابی ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی است که در فعالیت‌های آنها تاثیر اساسی دارد ، ارائه می‌کند.

گروه بورس لندن همچنین یکی از اعضای موسس GFANZ - اتحاد مالی گلاسکو برای تحقق خالص صفر است - که در نظر دارد تا یک نیروی قدرتمند برای تغییر باشد. این اتحاد مالیبه سرعت رشد کرده و هم اکنون بیش از 500 سازمان را شامل می شود که حدود 40 درصد از دارایی های مالی خصوصی جهانی را نمایندگی می کنند و متعهد به دستیابی به صفر خالص تا سال 2050 هستند.  گروه بورس لندس مفتخر است که بخشی از این ائتلاف جهانی است و در کنار همتایان خود در تامین مالی سفر خالص Net Zero Financial کار می کند اتحاد ارائه دهندگان خدمات مالی تا سال 2050 محصولات و خدمات ما را با خالص صفر هماهنگ می کند.

ما از ابتکار مسیر انتقال (TPI) و برنامه تحقیقاتی آن و برنامه‌های آینده آن برای افزایش پوشش داده‌های انتقال به بیش از 10000 نهاد شرکتی در کلاس‌های دارایی مختلف حمایت می‌کنیم.

ما همچنین یک ارائه دهنده جهانی داده و تجزیه و تحلیل هستیم و یک پیشنهاد پایداری گسترده و جامع در این فضا داریم که از طریقدو شرکت FTSE Russell و Refinitiv، ما طیف وسیعی از محصولات داده ESG و شاخص های مالی سبز را برای کمک به سرمایه گذاران در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری سبز و تولید سبز ارائه می دهیم. به عنوان مثال،  FTSE Russell  در حال حاضر شیب های Paris Aligned را برای تمام شاخص های اصلی خود ارائه می دهد و به سرمایه گذارانی که درباره شیوه سرمایه گذاری خود مردد هستند اجازه می دهد تا پرتفوی خود را سهان هایی که از صفر خالص پشتیبانی می کنند هماهنگ سازند. قابلیت‌های عظیم داده‌ای LSEG باعث می‌شود که سرمایه در جهت درست برای اقتصاد سبزتر جریان یابد.

در نهایت، مهم است که  گروه بورس لندن، به عنوان یک کسب و کار فهرست شده، استانداردهای پایداری بالایی داشته باشد. بنابراین ما یک هدف مبتنی بر دانش را برای رسیدن به صفر خالص تا سال 2040 تعیین کرده‌ایم و برنامه انتقال آب و هوایی خود را منتشر کرده‌ایم تا در آن تعهدات و رویکرد خود را توضیح دهیم و نیز اهداف کوتاه‌مدت و هم نحوه شناسایی اقدامات مورد نیاز پس از سال 2030 را پوشش دهیم.

ما از طریق بازارهای مالی لندن، به سرعت در حال نزدیک شدن به زمان نهایی جهت ایجاد یک اقتصاد پایدار با شاخص های  تولید سبز هستیم.

 

نویسنده: جولیا هاگت – مدیر عامل، بورس اوراق بهادار لندن

ترجمه: تولید سبز

​پیشنهاد سردبیر