بی ام و خودروی الکتریکی قابل بازیافت معرفی کرد


تولید سبز- در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان خودرو شروع به تولید خودروهای برقی کرده اند ، بی ام و یک گام جلوترگذاشت و خودروی قابل بازیافت  تولید کرد.
شرکت بی ام و در نمایشگاه خودرو مونیخ IAA Mobility 2021 برنامه ای برای یک ماشین الکتریکی کاملاً قابل بازیافت معرفی کرد.
به گفته تری هوگر، این خودروی مفهومی  i Vision Circular نام دارد و برای استفاده شهری در نظر گرفته شده است . طول این خودرو تنها 157 اینچ است. آنها قصد دارند این ماشین قابل بازیافت را تا سال 2040 تولید کنند.
الیور زیپس ، مدیرعامل ، بی ام و درباره این خودرو گفت: پروژه BMW i Vision ، طرز تفکر همه جانبه و دقیق ما را در مورد تحرک پایدار نشان می دهد. این نماد جاه طلبی ما برای پیشرو بودن در توسعه اقتصاد دورانی است. ما راه را برای بهره وری منابع در تولید پیش می بریم و به دنبال گسترش این وضعیت به تمام مراحل چرخه عمر خودرو هستیم.
این خودروی جدید نه تنها 100٪ قابل بازیافت خواهد بود بلکه از مواد بازیافتی نیز ساخته خواهد شد. باتری از موادی که در حلقه بازیافت یافت می شود ساخته می شود.
هیچ رنگی برای جلوگیری از خوردگی اتصالات و مواد کامپوزیت وجود نخواهد داشت. این خودرو از قطعاتی استفاده می کند که می توانند به راحتی جدا شوند و در زمان بازیافت زمان جداسازی قطعات را آسان تر می کند.
با امکانات پیش بینی شده، هزینه های تولید کاهش می یابد و می توان خودرو را در پایان عمر دوباره تغییر داد.

منبع:greencitizen.com

ترجمه: تولید سبز

​پیشنهاد سردبیر