تحقق صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی در مصرف برق

تولید سبز - به گزارش تولید سبز، به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: دقایقی پیش با همراهی مردمی صرفه‌جویی 400 مگاواتی در شبکه برق اتفاق افتاد.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان صرفه‌ جویی که در نتیجه همراهی مردم با صنعت برق رخ داد معادل مصرف چندین استان کشور است.

وی ادامه داد: برق به معنای واقعی کالایی است که به محض تولید مصرف می شود بنابراین نقش مردم در مدیریت مصرف  بسیار اثر گذار است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر در نتیجه همکاری خوب مردم و صنایع بزرگ شاهد کاهش محدودیت‌ ها و خاموشی‌ ها بودیم.

متولی زاده گفت: در نتیجه ی این همکاری در سه روز اخیر خاموشی برنامه‌ ریزی شده اتفاق نیفتاد و اوج بار امروز نیز حدود 63 هزار مگاوات است که نسبت به یکشنبه گذشته کاهش 3 هزارمگاواتی یافته است.

وی به حادثه‌ای برای یکی از پست‌های برق شرق تهران و در تهرانپارس رخ داد اشاره کرد و گفت: همکاران صنعت برق در تلاشند این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل توانیر افزود: امید است این مسئله امشب برطرف و دیگر خاموشی در این منطقه نداشته باشیم.

متولی زاده ادامه داد: چند روز آینده و نیز هفته آتی روزهای گرمی در پیش رو است بنابراین انتظار می‌رود باهمکاری خوب مردم و صنایع بزرگ بتوان این روزها را بدون مشکل پشت سرنهاد.

وی گفت: مردم با بکار بستن راه کارهای بسیار ساده می‌توانند به صنعت برق کمک کند بسیار موثرخواهد بود./

​پیشنهاد سردبیر